Право на повернення та обмін регулюється ЗАКОНОМ УКРАЇНИ Про захист прав споживачів.
Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Кабінетом Міністрів України затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну або поверненню (Постанова КМУ від 19 березня 1994 № 172).
З актуальним вичерпним переліком можна ознайомитися за посиланням.
Процедура обміну (повернення) товару:
Обмін (повернення) товару здійснюється протягом 14 календарних днів з моменту видачі товару (дата і число вказані в документі, що підтверджує покупку).
1. Обмін (повернення) товару здійснюється у разі, якщо він не підійшов за формою, габаритами, фасоном, розміром або кольором.
2. У випадку, якщо у день звернення в компанію аналогічний товар відсутній можна зробити наступне:
- придбати на витрачену суму інші товари з каталогу;
- залишити гроші на рахунку для подальшого замовлення;
- попросити менеджера проінформувати, коли з'явиться товар, який вам необхідний.
3. Процедура обміну(поверення) товару
- Ви відправляєте товар до нас.
- Після отримання продукту протягом 1-2 робочих днів проводиться його огляд і визначення можливості або неможливості обміну (повернення) (дивитися пункт 4.,5.).
- Після узгодження повернення, вкажіть менеджеру банківську картку, або рахунок для повернення грошових коштів. Повернення коштів відбувається упродовж 7 робочих днів.
- Всі витрати з обміну (повернення) лягають на покупця.
4. Додаткові вимоги для обміну (повернення):
- товар не використовувався;
- збережений товарний вигляд (у тому числі пломби і ярлики) та інші споживчі властивості;
- збережене заводське упакування в хорошому стані;
- є документ, що підтверджує факт придбання товару.
5. Обмін (повернення) НЕ здійснюється в разі:
- використання товару;
- порушення цілісності упакування;
- порушення заводської комплектації;
- наявності механічних пошкоджень;
- при пошкодженнях, пов'язаних з неправильною експлуатацією товару;
- відсутності документа, що підтверджує факт придбання товару.